Sunday 1 January 2023

2023 ගෞරවයෙන් පිළිගනිමි.


වට්සැප් මඟින් මා වෙත ලැබුණු ඡායාරූපයකි. අයිතිය මුල් හිමිකරුවන් සතුය.

මාස කිහිපයක් තිස්සේම අලුත් පෝස්ටුවක් බ්ලොග් එකට එකතු කරන්න මඟ බලාගෙන හිටියේ. හැබැයි ඉතින් නානාගේ සහ චීනාගේ කෙළිවලින් වර්ෂ ගණනාවක් පුරාවටම ඇදි ඇදී ආපු විශ්වවිද්‍යාල අවසාන පරීක්ෂණ වගයකට මුහුණ දෙන්න සිද්ධ වෙච්ච නිසා හිතාගන්න බැරි තරමටම වැඩ ගොඩකට හිර වුණා. කොටින්ම කීවොත් මාස 03ක් වගේ කෙටි කාලයක් ඇතුළේ දී ඩිප්ලෝමා පරීක්ෂණයක විෂයන් 06කටත්, උපාධි පරීක්ෂණයක විෂයන් 05කටත් මුහුණ දෙන්න වුණා. හරියටම අගෝස්තු මාසයේ ආරම්භ වෙච්චි ඩිප්ලෝමා විභාග කාලපරිච්ඡේදය අවසන් වුණේ සැප්තැම්බර් මාසයේ මැද භාගයේදී. එතැනින් පස්සේ උපාධි පරීක්ෂණය තිබ්බා. ඒක ඔක්තෝම්බර් මාසයේ පටන් අරගෙන ඉවර වුණේ නොවැම්බර් දිහා. දෙවැනි ඩිප්ලෝමාවේ අධ්‍යයන කටයුතු ටිකත් දෙසැම්බර් අන්තිම වෙද්දී ඉවර කරගන්න පුළුවන් වෙච්ච එක හිතට ලොකු සහනයක්. මොකද ඒවා ඇදි ඇදී ආව විදිහ මතක් වෙනකොටත් ඔලුව කැක්කුමයි වගේ මට.


අපේ රටේ තැපැල් ඉතිහාසය ඇතුළේ පළවෙනි තැපැල්පත (Post Card) නිකුත් කරලා අවුරුදු 150ක් වුණා ගෙවිච්ච 2022 අවුරුද්දට.

පහුවුණ 2022 වර්ෂයේ රටේ තිබ්බ සමාජීය සහ දේශපාලන තත්වයන් ගැන අමුතුවෙන් සටහන් කරන්න නම් අදහසක් නැහැ. මොකද ඉතින් කවුරු කවුරුත් ඒ ගැන දැනුවත් නිසා. සුපුරුදු පරිදි මගේ විනෝදාංශයක් වෙච්චි දුමිරිය සේවය ගැන පොඩ්ඩක් විතර කතා කරන්න ඕන ඉතින්. නැතිනම් ඒක ලොකු අඩුපාඩුවක් වෙන නිසා. ඒ අවුරුද්දේ දුම්රිය අපේ දුම්රිය සේවයේ සිද්ධ වෙච්ච විශේෂ වැදගත් සිදුවීමක් තමයි කුරුණෑගල සහ වැල්ලව අතර කොටසේ ටැබ්ලට් සංඥා ඉවත් කරලා අලුත් වර්ණාලෝක සංඥා ක්‍රමයකට හුවමාරු කරපු එක. ඒ කියන්නේ දැන් කුරුණෑගල සහ වැල්ලව අතර කොටසේ ටැබ්ලට් නැතුව Color Light ක්‍රමයට කෝච්චිවලට යන්න පුළුවන්. මාත් එක්ක අපායට වුණත් යන්න එන රුසිත්, තිසර, අමිල සහ අමතක කරන්න බැරි අපේ අක්කපාන ප්‍රාර්ථනා එක්ක ටිකක් වැඩිපුර රට වටේ ඇවිදින්න යන්න පුළුවන් වුණා. ඒ ගමන් අතරින් සුපිරිම කට්ටක් කන්න සෙට් වුණේ පොසොන් පෝය දවසේ මහව ගිය ගමනේදී.


ත්‍රිකුණාමලය සහ මඩකලපුව දක්වා ධාවනය කරන අංක 6011 එක්ක මහව යන අතරතුරයේදී.

සාමාන්‍යයෙන් උතුරු මාර්ගයේ මහව දක්වාත්, නැගෙනහිර මාර්ගයේ පොළොන්නරුව, මඩකලපුව සහ ත්‍රිකුණාමලය දක්වාත් යන ගමනකදී මඟී නිත්‍ය ප්‍රවාහන සහකරු වෙන්නේ ඔය දුම්රිය තමයි.


ජීවිතේ පළවෙනි වතාවට රේල් හයික් එකක් යන්න පුළුවන් වුණෙත් පහුවුණු 2022 අවුරුද්දේ දී. ඒ මගේ හිතවත් සුභාෂ් අයියා එක්ක මාතලේ දුම්රිය මාර්ගයේ උඩතලවින්න සහ පතන්පහ දුම්රිය ස්ථාන අතර කොටසේ. ඒකත් අලුත් අත්දැකීම් ගොඩක්ම ගන්න පුළුවන් වෙච්ච සිද්ධියක්. ඔය උඩ පොටෝව ගත්තේ ඒ ගමන ගිහින් 1020 කෝච්චියේ ආපහු කොළඹ එන ගමන්.


බලපිටිය ගිය වෙලාවක අහම්බෙන්ම දෙසැරයක් මැරිලා ඉපදිච්ච රේල්ලුවේ ෆීනික්ස් කුරුල්ලෙක්ව කැමරාවට අහුකරගන්න පුළුවන් වුණා.


මඟින් සවන්දෙන්න,
මේ මහව සන්ධිය දුම්රිය ස්ථානයයි, මේ මහව සන්ධිය දුම්රිය ස්ථානයයි.

දැන් පළමු වැනි වේදිකාවට පැමිණියේ ගල්කිස්ස සහ කොළඹ කොටුව සිට අනුරාධපුර, මැදවච්චිය හන්දිය, යාපනය සහ කන්කසන්තුරය දක්වා ධාවනය වන යාල්දේවී සීඝ්‍රගාමී දුම්රියයි. ..................

අවුරුද්දේ අතරමැද දී ශ්‍රාවස්තිපුර යන්නත් පුළුවන් වුණා. ඒ ගමන නම් තනියම තමයි මට යන්න සිද්ධ වුණේ.

ශ්‍රාවස්තිපුර පැරණි දුම්රිය ස්ථාන ගොඩනැඟිල්ල.

ඒ විතරක් නෙමෙයි. ශ්‍රාවස්තිපුර දුම්රිය ස්ථානයේ පැරණි නම තමයි "රත්මලේ" කියන්නේ.
මේ ගොඩනැඟිල්ල තියෙන තැන ඉදන් මීටර 200 ක් විතර අනුරාධපුර පැත්තට වෙන්න තමයි අලුත් දුම්රිය ස්ථානය 1970 වර්ෂයේ ඉඳිකරන්නේ "ශ්‍රාවස්තිපුර" කියන නමින්.
දැන් මේ පැරණි ගොඩනැඟිල්ලේ උප තැපැල් කන්තෝරුවක් පවත්වාගෙන යනවා.


ශ්‍රාවස්තිපුර පැරණි දුම්රිය ස්ථානයේ ටිකට් කවුන්ටරය.

රට වටේ ඇවිදලා ඉවර වෙන්නත් කලින් එක්සෑම් සීසන් පටන් ගත්තා නේ.............,
ඒ ගැන උඩින් ලියලා තියෙන නිසා අමුතුවෙන් මෙතැන විස්තර කරන්න යන්නේ නැහැ. 


0000 තියෙන කෝච්චි ටිකට් එක.
කාලයක් තිස්සේ හොය හොයා හිටපු ටිකට් එකක් ලැබුණා. 

2022 අවුරුද්දේ අවසාන චාරිකාව ගියේ පහුගිය දෙසැම්බර් 26 වැනිදා අංක 8050 සුනාමි සංවත්සර දුම්රියත් එක්ක. බෙලිඅත්ත දක්වා යන්න අපි කට්ටිය සැලසුම් කරගෙන හිටියත් අනපේක්ෂිත විදිහට කෝච්චිය පැයක විතර ප්‍රමාදයක් සහිතව තමයි ගමන් ආරම්භ කළේ මරදානෙන්. ඒ නිසා ගමන අතරමඟින් නවත්වන්න සිද්දවුණා. ඒ මාතරින්. ආපහු මාතරින් හවස 1/40 කෝච්චියේ ගාල්ලට ඇවිත් එතැනින් අධිවේගී මාර්ගයේ තමයි ගෙදර ආවේ. පුදුමයට කාරණාව මාත් එක්ක ගිය අපේ අමිල උන්දෑ එදා තමයි ජීවිතේ පළවෙනි වතාවට හයිවේ බස් එකක ගිහිල්ලා තියෙන්නේ.


සුනාමියෙන් මියගිය සහෘදයන් සිහිපත් කිරීම වෙනුවෙන් විනාඩි 10කට පැරෑලියේ සුනාමි ස්මාරකය අභියස ඉසිඹුලන අංක 8050 දරණ බෙලිඅත්ත සීඝ්‍රගාමී දුම්රිය, එදා සුනාමියට අහුවුණු 591 එන්ජිම සමඟ.


සුනාමි ස්මාරකයට පුෂ්පෝපහාර දැක්වීමට පැමිණි දුම්රිය දෙපාර්තමේන්තුවේ නිලධාරීන්.

රේල්ලුව ගැන සමස්ථයක් විදිහට කතා කළොත් අවලංගුවීම්, පීළි පැනීම්, කාර්මික දෝෂ සෑහෙන්න සිද්ධ වෙච්ච අවුරුද්දක් තමයි 2022 කියන්නේ. නව ගාස්තු සංශෝධනයකුත් සිද්ධවුණා ඒ අස්සේ. ඒ වගේම ඔඩෙසිමේනියාව රේල්ලුවට තදින්ම වැළඳිලා නිසා බදුල්ල, අනුරාධපුර, මහනුවර කියන ගමනාන්තවලට අලුත් නගරාන්තර දුම්රිය ගමන්වාර කිහිපයක්ම එකතු වුණා. කාර්යාල සේවා සහ සාමාන්‍ය දුරගමන් සේවා වාරවල ප්‍රශස්ථ මට්ටමේ නවීකරණයක් නම් වුණේ නැහැ රේල්ලුව පැත්තෙන්. ඒ නිසා සාමාන්‍ය දුම්රියවල යන මඟීන්ට හුලං තමයි. (දැන් කියන්න එපා "අපි පොල්ගහවෙල - මහව රේල් බස් එක ආයෙම පටන් ගත්තා" කියලා).


රුපියල් 10ට තිබ්බ Platform Ticket එකත් රුපියල් 20ක් වුණා ඉතින් අන්තිමට.

පෞද්ගලික ජීවිතය ගැන කතා කළොත්, අවුරුද්ද මුලදීම අලුත් රැකියාවේ වැඩ බාරගන්න පුළුවන් වුණා. විභාග ටික ඉවර වෙනවත් එක්කම ආච්චි අම්මට අසනීපවෙලා සෑහෙන්න කලබගෑනියක් වුණා. ඊටත් කලින් ඩිප්ලෝමා පරීක්ෂණය යන කාලය අතරතුරයේදීම අවුරුදු 05ක් මාත් එක්ක හිටපු හුරතලා වෙච්ච මිකී මට නැතිවුණා හදිසියේම. එදා නම් හරිම දුක්බර දවසක් කීවොත් නිවැරදියි මම.


2022 සැප්තැම්බර් 22 වැනිදා මාව දාලා ගියපු මිකී.

ඩීසල් පෝලිම්, පැට්‍රල් පෝලිම්, ගෑස් පෝලිම්, භූමිතෙල් පෝලිම් කියලා පෝලිම් උප සංස්කෘතියකුත් අපේ රටේ ඇතිවුණා කියන්නකෝ ඔය අස්සේ.


භූමිතෙල් පෝලිමේ සිට.


ඩීසල් හා පැට්‍රල් පෝලිම්.

ඔය අස්සේ මගේ උපන්දිනය දවසේ අපේ ගෙදර උදවිය මාව සෙප්රයිස් කරන්න හිතාගෙන පොඩි උත්සවයකුත් ලෑස්ති කරලා තිබ්බා. ඒ වෙනුවෙන් වෙහෙස මහන්සි වෙච්ච අම්මා, තාත්තා, අක්කපාන ඇතුළු හැමෝටම බොහොම තුති.

සමස්ථයක් විදිහට ගත්තොත්, 2022 අවුරුද්ද සාමාන්‍ය විදිහට පටන් ගත්තත් හිතාන්න බැරි තරම් ආර්ථික සහ දේශපාලන අස්ථාවර තත්වයක් රටේ ඇතිවුණ නිසා ඒක හැමෝටම බලපෑවේ ඉතාමත් අහිතකර විදිහට.

ජාත්‍යන්තර වශයෙන් ගත්තොත් එංගලන්තයේ එලිසබත් මහරැජිණගේ අභාවය ගැන ලෝකයම කතාබහ කරපු අවස්ථාවක් වුණා. ඕවා ඉතින් කවුරු කවුරුත් දන්න සිද්ධි නිසා වැඩි වැල්වටාරම් ලියන්නේ නැහැ.

බලුපැටියා නැතිවුණත් හරි ගෙදරම පාලුයි. ඒ නිසාම තවත් එක්කෙනෙක්ව අරගෙන ආවා. ඇත්තටම එයාව අපේ අම්මට තෑග්ගක් විදිහට තමයි ලැබුණේ.


පිළිගන්න මිතුරනි, තුන්වැනි මිකී උතුමාණන් වහන්සේ .........................!

ඔන්න ඔහොම 2022 අවුරුද්ද ඉවර වෙනකොට බලාගෙන ඉද්දීම 2023 ආවා ඉක්මණින්ම. වෙන අවුරුදුවලදී වගේම මේ අවුරුද්දේත් ආරම්භයේදීම කියන්න තියෙන්නේ කාට කාටත් ලැබුවා වූ නව වසර සාමය සතුට සපිරුණු සුබම සුබ අලුත් අවුරුද්දක් වේවා කියලාම තමයි. 2023 කට්ටියට සුබ වෙන හැටි 2024 මුලදී මේ වගේම බ්ලොග් සටහනකින් හොයලා බලමු ඉතින්.

මේ අවුරුද්දේදීත් සම්පූර්ණ කරගන්න තියෙන වගේම යන්න තියෙන ගමන් එහෙමත් බොහෝමයි. ඒ ගැන පුළුපුළුවන් වෙලාවක පොඩි බ්ලොග් සටහනක් තියන බලාපොරොත්තුවෙන් දැනට නවතින්නම්. ආයෙමත් කියන්න තියෙන්නේ හැමදෙනාටම ලැබුවාවූ 2023 නව වසර වෙන්න ඔන කොහොමද, ඒ විදිහටම සියලු පැතුම් ඉෂ්ට සිද්ධ වෙන සුබම සුබ අලුත් අවුරුද්දක් වේවා කියලා.

සුබ දවසක්!

No comments:

Post a Comment

පොතක් ගැන යමක්.

සෑහෙන්න කාලයකට පස්සේ බ්ලොග් එක පැත්තට ආවේ ඉතින් ඔන්න. මෙදා සැරේ පරණ අවුරුදු තොරතුරුයි අලුත් අවුරුදු සුබ පැතුමයි නැතුව කෙලින්ම පොතක් ගැන පෝස්...